Träning.

Jag är inne på min sjätte vecka med regelbunden träning nu och jag måste säga att det går framåt! Det blir väldigt varierat, då jag tycker att det blir väldigt att köra samma sak hela tiden, så i början var det mycket springande på rullband, sen var det ett tag det var mycket gående på rullbandet, sedan var det ett tag som det var mycket pass som jag gjorde och nu har jag börja tycka bäst om att springa utomhus. Just nu måste jag säga att min kondition inte är i topp, men jag känner mig någorlunda uthållig! jag har de senaste två träningstillfällena sprungit en runda på ca 6.3 km, vilket är ungefär den längd som jag sprang då jag var som mest vältränad i tvåan på gymnasiet. Jag siktar på att nå en mil inom en ganska snar framtid, gärna runt timmen. Troligtvis ska jag och Christer springa midnattsloppet också i sommar och då krävs det ju att man har tränat en del åtminstone! Det är kul att träna, jag ser framsteg och även Christer har sagt att han ser resultat, vilket gör mig otroligt glad! Idag har jag dock fuskat lite och ätit både potatisgratäng, en bakelse och lite godis, men ibland måste man ju få unna sig.

 

 

På balkongen efter löprunda!



Kommentarer
Emelie

Vad duktig du är!
Jag är inne på mitt 38:e träningspass och har bara två kvar innan jag är "fri" om jag vill, haha! Men jag märker också resultat, speciellt på konditionen.

Martin säger även att min rygg ser mer vältränad ut, haha. Det är fint, det..!
Vi får hålla igång!

2013-04-10 @ 20:39:45
URL: http://sockerskrin.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0