Alla hjärtans dag.

Jag och Christer har ju då valt att inte fira alla hjärtans dag då vi tycker att det är mög. Att andra gör det gör mig dock inte alls så mycket. Kanske om dem pussas alldeles för mycket, men annars så känner jag inget intresse i att lägga mig i hur andra firar den dagen. Jag, som varit ledig hela dagen valde dock att göra det bästa av dagen och planerade en dejt med min kära vän Vanessa! Vanessa, som är fruktansvärt snygg, skojar alltid om att inga "fula bitches" är välkomna hem till hennes "crib" och jag tänkte därför att det kanske gällde även när man ska på dejt och fixade iordning mig riktigt ordentligt.
 
Puss puss!
 

   Vi åkte iväg till Naturhistoriskariksmuseet som är ett riktigt nostalgimuseum! Det känns som om dem har haft samma utställningar för alltid och jag ser alltid fram emot att se den sovande dinosaurien bara för att *hihi*. 
 
 
 
   Vi började med att gå till matsäcksrummet för att ha lite picknick. Jag hade gjort kyckling med couscous och hade med mig tomater, keso och fetaost. Vanessa hade med sig yoghurt med müsli och juice och så satt vi och åt och pratade om livet ett tag. Sedan gick vi runt på museet ett tag och tittade på fiskar och dinosaurier och vargar. Kl 17.00 väntade en film på cosmonova, vilket var höjdpunkten! Medan vi väntade på detta fick vi två hjärtballonger fyllda med helium som vi såklart tog kort med och andades in för att få ett gott skratt. 
 
 
   Vi såg på sea rex i 3d, som var bra, men en besvikelse eftersom vi hade velat ha mer fokus på djuren och mindre på allt runt omkring. Efter filmen åkte vi snabbt in till city, där jag hade tänkt köpa matchande skal till mig och Christer bara för att sådana saker säljs i dessa tider och jag har tjatat länge om att vi borde ha något matchande. Tyvärr fanns det bara till iphone och inte till samsung galaxy, som han har. Men tack vare att vi gick för att kolla det, så fick vi på vägen en varsin tårtspade där det stod "I <3 tårta på" och dessutom en kupong som gav oss gratis tårta från Almondy! så tur i oturen och dessutom gratissaker, vilket är något jag är förtjust i. 
   Det har varit en super dag med Vanessa och det var skönt att fokusera på en vän istället för att tvinga fram en bra dag. Jag älskar Christer och det kommer jag göra alla dagar!
 
 


Kommentarer
Emelie

Vilken höjdardag du haft! Naturhistoriska brukar alltid bli en hit - hur ung eller gammal man än är. Plus att jag tycker du är vrålsnygg i läppstiftet. Verkligen, det passar dig.

Jag har sett den på Cosmonova! Isbjörnsfilmen var bättre dock - trots att den inte var i 3d.. För då fylldes heeeeeeela duken, liksom.. O.O

2013-02-15 @ 11:14:38
URL: http://sockerskrin.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0