Senaste tiden.

Sedan min födelsedag, har jag inte haft direkt lust att skriva om jag ska va ärlig. Det har varit så mycket på gång, tenta, födelsedag, kalas på olika håll, lite öl, massor av fina vänner, bakat lite och dessutom har jag idag varit på klädis, som jag inte varit på sedan innan jullovet! Åh, klädbanken, det är nog världens bästa plats. Jag var innan jag kom dit lite deppig, allt kändes lite grått, men när jag kom dit idag, så fanns det så mycket fina saker att jag nästan fick spader! Jag plockade på mig, men hade bara 120kr i kontanter då dem inte tar kort, vilket gjorde att jag fick prioritera. Det blev i varje fall ett par skor, två klänningar, två blusar och en kofta. Så nu har adrenalinkicken som man får av att shoppa kommit fast jag inte hade så mycket pengar hehe. Just med kläder vet jag inte riktigt hur jag skulle klara mig utan klädbanken. Såklart finns det annan secondhand, men jag vet ärligt talat ingen seconhand som är billigare än Klädis. Det känns så fruktansvärt skönt att jag känner till det stället, speciellt nu som student. 
 
En av de nya fina klänningarna! Jag älskar prickigt!
 

Hur mår jag nu då, en vecka efter födelsedagen? Jo, jag mår bra! Har fått en 50 liters ryggsäck, ett spritkök, massor av ugnsformar, ett superfin halsband och kort av min yngsta lillasyster, två nagellack av min mellan syster (<3) en stor kastrull, ljus med fat (haha Sofia :D), två stoora vinglas och massor av andra småsaker som jag blivit fruktansvärt glad över. Nu efter har jag drabbats lite lätt av -too much- med känslor, vilket gör att jag blir lite deppig, men då är det tur att jag har Christer och mina fina vänner speciellt. Imorgon är det alla hjärtans dag också, men den ska firas med Vanessa på museum och en heldag på stan! Jag ser verkligen fram emot det. Jag och Christer firar nämligen inte alla hjärtans dag, för oss är det en usel dag. Vi deklarerar vår kärlek til varandra var och varannat, varför ska just en speciell dag göra så att vi blir tvingade att göra det? Nej, då firar jag hellre oss den 23e februari, då vi ska på spa och hotellövernattning. 
 
Då jag inte orkar gå igenom senaste tiden bara genom ord, så blir det lite bilder från senaste tiden här som visar vad som faktiskt har hänt. Det blir så mycket lättare att förklara då tänker jag. Dessutom får dem som inte sett detta också känna sig delaktiga.
 
 
Christer kom med frukost på sängen på födelsedagen och överraskade med
prosuitto, keso och melon smörgåsar!
 
Amanda lagade tapas i födelsedagspresent till mig och vi åt så att vi storkna. Världens bästa Anastasia var uppe i Stockholm över helgen så hon kom också, vilket var oerhört tacksamt!
 
Min älskade och jag när vi var och firade min och Emelies födelsedag på en etiopisk restaurang! Väldigt intressant med ny mat, men tyvärr föll det inte riktigt mig i smaken. Men nu blir jag dock ännu sugnare på att prova en hel massa annat nytt! Vi kom överens om att vi ska ha en "halv åtta hemma hos mig" tävling jag, Christer, Emelie och Martin. Eller, "sex hos mig" som Emelie säger. Martin blir den första ut och jag är otroligt taggad! Frågan är bara; vad ska jag laga?
 
Jag fick två otroligt fina nagellack av min lillasyster, som båda var glittriga. Vi hade en väldigt impulsiv dag (min lillasyster frågade bla om hon fick äta ett muffins utan att ta i det med händerna vilket hon gjorde och som finns på film, haha va?) och jag frågade Christer om jag fick måla hans naglar. Det fick jag, kruxet för honom var dock att han inte visste att jag inte äger något nagellacksborttagningsmedel, hehe.
 
Igår var det fettisdagen, vilket kräver semlor för att kunna fira. Köpta semlor är ju inte allt för gott och det tar ju så förargligt lång tid att baka egna semlor, så jag gjorde en lösning till problemet som gick betydligt mycket snabbare. Jag gjorde scones med lite socker i, lite kardemumma och vips så var det en sconessemla! Minst lika gott och som jag tycker om,finurligt och kreativt av mig.
 
Träffade upp fina Angelica och Jenny som jag inte träffat på år och dar och tog en öl eller tre på Hellströms och pratade kärlek, minnen, feminism och skvaller. Hade saknat dem jättemycket och vi hade en jättetrevlig kväll sådär på en tisdag. Jag älskar att ha vänner som oavsett om man ses fem gånger i veckan eller tre gånger per år, fortfarande känns på exakt samma sätt som alltid. 
 
Ikväll är det Real Madrid- Manchester united match, som måste ses i vår lilla familj. Alla matcher som visas på teve följs och även om jag är lagom intresserad från början, finns ändå ett litet engagemang. Hittade förut en manchester united tröja på klädis för två kronor och kunde inte motstå att köpa den, så nu kan jag vara med utan att vara utanför hihi!


Kommentarer
Emelie

Scones-semlorna - oerhört kreativa och finurliga, måste jag säga! Jag är ytterst avis på att jag själv inte kom på den idén, tehe. Ser riktigt mumsiga ut, OCH lättillgängliga ^^

Kul med massor av fina bilder! Tänka sig, vad mycket som händer kring din födelsedag. I början blir man helt lyrisk, men jag kan förstå känslan när man bara vill att planer ska lugna ned sig och allt ska gå i fin mak.

Jag ser också fram emot nästa söndag en hel del! Tihi. Får hoppas att ni gillar Martins typ av mat också, haha!

Svar: Tack så mycket! :D Jag var supernöjd med dem! Alldeles för lätta dock, nu får man inte börja göra det allt för ofta heeh ;) Ja och dessutom är det så lätt att i samband med sin födelsedag bli besviken på människor som egentligen inte borde få den chansen, att göra en ledsen alltså. Men jag är glad! Jag har så himla mycket bra så det är det man får fokusera på! :3) (gubben har en mustach)
Johanna

2013-02-14 @ 07:45:43
URL: http://sockerskrin.blogspot.se
Angelica

Ja det var awesome :D känner likadant, det är så himla skönt och nice. åh klädis, saknar. måste följa med nån dag!

Svar: Ja det är det verkligen! Jag tycker så mycket om er! :) JA men följa med! Dem hade så himla mycket fint! Du skulle gillat ;)
Johanna

2013-02-14 @ 11:56:13
URL: http://darnfool.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0