En riktigt fin helg.

Min helg har varit en riktig höjdare från början till slut. Fredagen började med att jag var ledig, vilket resulterade i att jag åkte till Amanda och hjälpte henne att färga hennes hår ill-rött, vilket blev superbra! På kvällen åkte vi sen på spelning med hennes vänner där det var över förväntan bra band! Det var allt från indie-rock till rapp, vilket föll mig perfekt i smaken. Sade tack för mig runt halv ett tiden och åkte hem och sov, eftersom jag och Christer skulle upp rätt tidigt på lördagen. Vi skulle nämligen på spa och sova på hotell, eftersom jag fick en spadag av Christer i julklapp och det nu var dags att förbruka det! Vi köpte till en natt också, när vi ändå skulle dit och för att göra det lite extra speciellt, för hur kan det gå fel med hotellfrukost?!
Vi kom till hotellet vid klockan 12 ungefär, då spat också låg där och vi hade en massage på 50 min vid klockan ett. Det höll dock på att bli kaos (som vanligt när det handlar om mig hehe) då jag hade glömt en check som behövdes, men som tur var kunde det lösa sig det också! Så vi fick en morgonrock, en handduk och ett par tofflor var och gick in på spat, där vi badade och åt frukt medan vi väntade. 
 
 
Vi blev inropade på vår massage och där ingnidna i massor av olja och kittliga under fötterna under en tid som kändes som väldigt kort fast det var nästan en timma. Efteråt stannade vi kvar på spat och badade vidare, åt lunch, bastade och åt ännu mer frukt, innan vi kände oss nöjda. 
 
 
Vi gick då till vårat hotellrum och Christer tittade lite på fotboll och jag fixade iordning mig så länge. Vi skulle nämligen ut och äta och jag kände att man måste väl vara lite fin ändå tänkte jag. Christer fick dock springa ut i halvlek och köpa strumpbyxor till mig, min hjälte! Vi åt sedan kött på en Jensen restaurang och skynda sen tillbaka till hotellet för att titta på melodifestivalen för första gången detta år! Jag älskar nämligen mello och speciellt esc och försöker följa det så gott det går. Men bidragen var inte alls speciellt bra, men va gör det om hundra år!
 
 
söndagen vaknade vi sedan upp och åt frukost och myste lite mer i sängen (ÄLSKAR täcken och lakan på hotell, ligger kvar från när min familj åkte till Skåne när jag var liten och vi alltid låg kvar i Jönköping, det var alltid så himla mysigt!) innan vi checkade ut och drog oss hemåt. Christer åkte och spelade badminton med Robert och jag träffade upp min farmor, farfar och mina småsystrar och åkte och fikade med dem lite på Tyresta by.
 
 
Men det kunde inte bli allt för länge, för vid klockan sex skulle vi vara hos Martin i bredäng med Emelie. Vi har  börjat med en egen version av halv-åtta-hos-mig, som istället är en sex-hos-mig. Vi har nämligen de flesta av dem "mötena" på söndagar och då kan man inte vara allt för sent ute om man har skola dagen efter eller så. Det bjöds på kycklingröra med gorgonzola och fullkornsmackisar och marieswiss, som dem kallade efterrätten som är som en marängswiss utan maränger och med kakor och andra saker istället. En bra början på vår tävling alltså! Nästa gång blir det hemma hos oss, med mig som värd, det blir spännande vad herrskapet tycker om det! (Christer älskar ju min mat så vet redan att det är en 10-poängare från honom alla dagar ;) )
Martin, Christer och jag, Emelie står ju bakom kameran tyvärr så bilderna är lånade av henne.


Kommentarer
Emelie

Åh, så härligt ni verkar haft det på spa-dagen..! Jag på mig med att glömma alla frågor om det under vår kväll, fastän jag funderat massa på det under dagen..!

2013-02-26 @ 17:53:57
URL: http://sockerskrin.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0