Adventshelg

Jag har aldrig varit något fantast av julen. För mig innebär julen inte det där hemtrevliga, fina och genuina som det verkar vara i många andra familjer. För mig, har julen alltid inneburit fylla, stress, irritation och ångest. Men, nu när jag och min sambo har en egen lägenhet och ett riktigt hem, så vill jag förändra dem här känslorna som jag har. Så, jag har bestämt mig för att göra allt för att skapa mina egna nya traditioner i vårat hem. Jag har ju som tidigare sagt gjort ordning lägenheten, städat, pyntat etc för att få julkänsla. Vips dagen efter så snöade det också, så nu känns det ännu juligare! Dessutom har jag gjort pepparkakor med glasyr på, julskinka och köpt sill etc. Och dessutom försöker jag verkligen att ha inställningen, att det här blir den bästa julen någonsin. 
 
Men det är inte det enklaste, med en pojkvän som inte heller gillar julen och sedan alla dessa minnen om hur julen har varit för mig. Traditioner överhuvudtaget är för mig något påtvingat och ett måste och det vill jag förändra. Från och med nu, ska julen bli som jag vill ha den och utan tvång.
 
Hur som haver, idag är det första advent. Jag och min sambo började morgonen med en stor frukost, tända ljus och p3 på radion. Jag är bara ledig varannan helg, vilket gör att helgfrukosten för mig är otroligt viktig. Det är då vi kan sitta och prata och mysa, utan att behöva känna oss stressade. Sambon har nu åkt iväg för att spela badminton och jag ska egentligen plugga, men jag är trött efter gårdagen, då jag var hos Jenny från min gymnasieklass som hade fyllt år. Det var supertrevligt, många gamla bekanta ansikten och minnen som gjorde sig påminda. 
 
När man väl fixat sig så kan man ju slänga upp en någorlunda fin bild!


Kommentarer
Emelie

Såg förresten på insta, tror jag, om er adventsmiddag! Hur lyx?
Att ni är så ambitiösa (eller det kanske bara är du, haha.).

Svar: heheh, det är nog mest jag, men jag tycker att det är jätteroligt att laga mat just och jag vet att han uppskattar det massor så det gör det värt :)
Johanna

2012-12-07 @ 10:15:30
URL: http://sockerskrin.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0