Bakdags.

Nu är det bara fyra dagar till jul. Jag är inte helt klar med julklappar, då jag handlat mycket nya julsaker hem m.m för att skapa lite stämning, men alla är färdiga i mitt huvud, så nu är det i alla fall bara att köpa/tillverka dem. 
 
I varje fall, Idag har jag gjort mycket nytt i mat väg! Det började med olika julgodisar som Christers föräldrar och min styvmormor ska få i julklapp. Det har bakats knäck, smörkola och ischoklad som jag lagt i en varsin fin skål som present. Amanda hjälpte mig, så det kunde inte bli något annat än bra! Vinkade av henne och då kom nästa gäst- min lillasyster Ronja istället. Hon skulle hämta sin julklapp från mig och Christer, eftersom det är en klänning som hon ska ha på sig på självaste julafton. Hon stannade över middag som blev fiskgratäng (som jag för övrigt gjorde för första gången och det blev superbra och gott!) och hjälpte mig sedan att göra en cheesecake till julafton. En ny rätt på julbordet heheh, men det blir nog super bra! Istället för digestive använde jag pepparkakor som bottnen, fiffigt va?
 
Nu börjar julstressen komma smått. Eftersom julklappar inte är klara, jag jobbar hela helgen, jag vill hinna med så mycket saker innan jul och träffa så många innan, så försöker jag hinna med så mycket som möjligt. Men det är inte alltid det lättaste. Imorgon ska jag dock träffa Emelie, som jag träffat genom Christer och det ser jag fram emot!


Kommentarer
Emelie

(Jag inser hur knasigt det är att kommentera när vi kommer träffas senare idag, men what the heck).

Du är som värsta husfrun, verkligen. Det får jag ta och berätta igen när vi ses, men jag är så sjukt imponerad av alla husliga och mysiga saker du gör! Och innovativ med nya maträtter och allt.. Herreminje!

2012-12-21 @ 07:30:06
URL: http://sockerskrin.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0