Hemmamys

 
Då jag
1. hade tenta igår och min nästa kurs inte börjar förrän på måndag
2. inte hade någon ork att kriga mig ut efter gårdagens snöväder
3. kände för att ta en ensam dag
har jag spenderat hela dagen hemma, för mig själv, utan att röra mig en meter utanför lägenheten! (eller ut på balkongen för den delen). Hela dagen har gått åt att kolla på svtplay med julkalendern, historieätarna och why poverty som underhållning. Dessutom har jag suttit och virkat ett par röda vantar till min pojkvän så att han inte ska frysa om händerna i vintern. Jag är verkligen inne i en virkningsperiod igen. Så länge jag inte ger mig på projektet att försöka göra mig en halsduk, kan jag nog få klart ett par vantar och flera olika pannband innan vintern är slut. Garnet, som jag köpte på rusta, är av 70% ull och 30% polyester, så det håller värmen bra dessutom. 
 
Funderar på om man borde åka och klättra lite imorgon och inviga nya skorna, skäms över att jag inte hunnit med det än, men jag skyller lite på plugg och snökaos för att lätta på mitt eget samvete lite.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0