Ny kurs och tatueringar.

Helgen, som skulle gå i jobb-anda, fick ändrade planer då jag blev sjuk lördagkväll och därför inte kunde jobba på söndagen. Tråkigt och jobbigt med tanke på pengar, men ibland måste man lyssna på sin kropp och tänka på andra mer än sig själv! Söndagen spenderades därför i sängen tittandes på historieätarna och det perfekta livet som båda är serier som går på svt och är helt fantastiska! Historieätarna är nog ett av mina absoluta favoritprogram och igår var det 1920-tal som gällde. Programmet går ut på att Erik Haag och Lotta Lundgren ska under en vecka, leva så som man levde på det årtionde som presenteras. All mat, alla kläder, all hygien och bostad ska stämma överens med årtiondet och massor av intressant historia lär man sig, samtidigt som det är underhållande. Hur mycket bättre kan det bli! Jag som har historia som mitt andra favorit ämne, efter religion, kan knappt hålla mig till nästa avsnitt i alla fall.
 
Igår gick jag på en ny delkurs föreläsning (etik och livsåskådningar) vilken var superbra och nu är jag jättetaggad inför nästa delkurs och efter det åkte jag hem till Amanda, som hade ritat upp en tatuering till mig! Jag har länge funderat på den här tatueringen, men eftersom jag inte är speciellt duktig på att måla, så har det inte blivit av att den kommit till ens. Amanda är dock en höjdare på allt som är kreativt och hon hade ägnat hela helgen åt att rita den här till mig och direkt när jag såg den, så var den helt perfekt! Hon hade lyckats fånga allt jag ville ha med i min tatuering och den är så himla vacker! Nu så ska jag bara samla ihop pengar till att göra den. Eftersom jag vill ha denna tatuering från nacken ända ner till bhbandet, så kommer det bli en ganska stor tatuering. Christer är väl inte lika glad över det, han tycker att min rygg ska vara fri, men det tycker inte jag!
 
 
Tatueringen kommer se ut som en blandning mellan dessa två tatueringar fast med egna inslag också. Jag vill inte lägga ut en bild på min tatuering, ifall någon skulle få upp den på en sökning och tycka att den var alldeles för ball för att inte göra, så jag väntar med det tills den sitter på min rygg.
 
 


Kommentarer
Emelie

Tufft att du planerar en ny tatuering! Vore kul att se den sedan när den är klar..! När planeras den?

Historieätarna, det har jag läst om. Velat se det, men det har inte blivit av. Måste verkligen se när det går, så att jag kan se något avsnitt..

Hoppas du är frisk nu åtminstone, men du gör absolut rätt som vilar upp dig :)

Svar: Ja du, när det blir av vet jag faktiskt inte! Eftersom den jag planerar kommer vara rätt stor, kommer den förmodligen kosta några tusen, vilket jag i dagsläget inte har, så får vänta tills dess helt enkelt... Men ska försöka få den gjord så snart som möjligt!Emelie, du måste verkligen se på historieätarna! Det är så fruktansvärt bra och så enkelt att se på, titta på svtplay, på internet alltså, där finns alla avsnitt fortfarande, skynda skynda! :D
Ja, nu är jag frisk, vilket är skönt :) Hoppas du mår bättre dock, såg att det var din tur nu, usch och fy för att vara sjukling!
Johanna

2012-12-11 @ 12:35:47
URL: http://sockerskrin.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0