Tatueringar och hobbitar.

Helgen har varit lugn och skön, men händelserik ändå! Amanda kom över i fredags och åt middag och vi satt och pratade länge länge om allt detta med pepparkakor, kalles jul och kommentarer från afrosvenska föreningen och på facebook. Jag tror ingen kan ha missat detta och säga vad man vill om det, men all rasism som florerat gör mig oerhört förbannad. 
 
På lördagen åkte jag och Amanda till Åkersberga för att boka tatueringstid till henne! Så nu är tid bokad, motiv bestämt och nu är det bara att vänta. Hon har ritat både sin egen tatuering och min och jag längtar tills båda två är gjorda! 
Efter det åkte vi in till stan för att äta något och för att vänta på dagens andra höjdpunkt: filmen "the hobbit" på bio. Vi mötte upp Christer och co som också skulle med och filmen kändes absolut inte som 2.50 tim! Jag tyckte om den, vi såg den i 3d och dem hade gjort rörelserna i filmen milda och försiktiga vilket gjorde att det inte blev allt för mycket huvudvärk. Vissa missar fanns dock, men den är absolut värd att se. 
 
Idag började dagen kl 11 ca med att pappa ringde och var lite smått uttråkad. Vi pratade i någon timma om allt möjligt så som jag och pappa gör och sedan började jag med en brakfrukost till mig och Christer! Eftersom det är tredje advent tänkte jag, man ska ta dagarna som går att fira i akt. Dagen har sedan varit lugn och vi har mysit runt i vår lägenhet och jag är så glad att han är just min!
 
Tatueringen Amanda ska göra är inspirerad av Alfons Mucha, men motivet är Freja, Asagudinnan. Fruktansvärt fin tatuering!


Kommentarer
Emelie

Vilken intrikat tatuering! Den måste ta tid, minsann..!
Ska du göra din samtidigt som Amanda, alltså? :)

Jag vill gärna se the Hobbit också (som resten av världen?), men jag tänkte nog vänta till dess att jag kan få den i bra kvalitét genom datorn. Jag blir så rastlös av att sitta i en biograf, haha, plus att jag blir kissnödig hela tiden. Men den verkade bra åtminstone? ;)

2012-12-17 @ 18:32:35
URL: http://sockerskrin.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0