Jobbhelg

22 timmars arbets helg är nu avklarat. Det kanske inte låter så mycket, 11 timmar per dag, men så är det inte sörrni. På lördagen jobbade jag mellan 07-22, vilket innebär att jag går upp kl 5 och går och lägger mig vid 12 tiden. Sedan är det fem timmars sömn för att sedan gå upp kl 5  och jobba igen i sju timmar. Jag kanske låter gnällig, men det är fruktansvärt jobbigt, även om jag trivs bra på mitt jobb.
 
En bra sak denna helg är dock att jag haft en inneboende mellan fredag och söndagen. Min kära och fina vän Sofia kom till mig och myste med sallad, choklad och lyxshake på max. Det var fint att ha sällskap, när sambon är borta. Man känner sig så ensam, eftersom man inte träffar någon annan än dem på jobbet sådana här helger och dessutom kommer hem till en tom lägenhet annars. Så jag var otroligt tacksam och dessutom har vi haft mycket trevligt! Speciellt hon, som har badat bubbelbad, ätit glass och tittat på film hela dagarna. Men som tur tycker jag att det är kul att jobba. Jag jobbar inom hemtjänst och jag tycker det är superkul att träffa mina gamlingar, dem blir nästan som en familj för en! 
 
Efter jobbet idag, åkte jag hem till min mormor som fyllde 63 år. Min mamma var bara 19 år när hon fick mig och därför är alla mina släktingar rätt unga. Mormi, som jag brukar kalla mormor, bjöd på smörgåstårta, men det bästa med besöket hos henne var att få träffa familjen. Mamma, lillebror, moster, kusiner, morbröder och ingifta släktingar var alla där och vi har det alltid så bra ihop. Jag är så otroligt glad att jag har så bra kontakt med min familj, både på mammas och pappas sida!
 
Nu väntar jag på att mannen i mitt liv ska komma hem. Jag har saknat honom kopiöst mycket och när han kommer hem väntar 10 rosor och smörgåstårta. Han kommer hem sent inatt, så jag kommer inte vara vaken då jag är alldeles för trött för att hålla mig vaken, men jag längtar tills att känna hans kropp emot min och efter hans bästa pussar.
 
 
Finaste killen i stan!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0