Nedräkning.

Om exakt en månad är det en speciell dag för mig- det är nämligen min födelsedag då! För mig är min födelsedag en otroligt viktig dag och något jag längtar efter året om. Jag har nämligen en stor familj och en ännu större släkt, vilket gör att man inte alltid får den uppmärksamheten man skulle vilja ha. Jag räknar att jag sammanlagt har sex syskon, fast alla är halvingar och styvisar. Dessutom har jag väldigt god kontakt med kusiner och sysslingar till mamma och pappa, men även mina egna, så det blir många att hålla reda på när man träffas! När jag konfirmerades, så var det 32 stycken av mina släktingar i kyrkan och då var det bara dem allra närmsta. Då var en fjärdedel av kyrkan full och för att alla barn skulle vara glada och nöjda skickades festisar runt.
Men det är standard när det är tillställningar i min familj. Det är alltid mycket liv och rörelse hemma hos oss och jag trivs med det! Min familj är en udda blandning av människor, men jag skulle inte vilja att en enda av dem ändrade sig. Jag älskar att alla tar plats, att alla bryr sig och att alla faktiskt vill umgås så mycket som vi gör, då vi ses minst en gång i månaden.
 
Men ibland är det skönt att få vara uppmärksamhetens mittpunkt och min födelsedag är min dag. Då vill jag vakna av tårta på sängen, av många gratulationer, väl genomtänkta presenter för mig och middag med människor som betyder mycket för mig. Jag vill inte behöva tänka på någon annan och jag vill inte att någon ska försumma mig. Jag vill vara glad och lycklig, vilket jag turligt nog varit på varenda av mina födelsedagar än så länge. Därför längtar jag ännu mer. För jag vet att det alltid blir en av dem bästa dagarna på året. 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0